5 financiële coronarisico’s de komende jaren

Het Centraal Planbureau concludeert dat Nederland goed in staat is geweest om economische schokken van de pandemie op te vangen. Wel zijn er nog financiële risico’s gerelateerd aan corona de komende tijd. 1. Toename faillissementen Het aantal faillissementen is kunstmatig laag gehouden de afgelopen twee jaar, maar met het eind van de coronasteun neemt dit […]

5 financiële coronarisico’s de komende jaren Meer lezen »

Feedback is iets anders dan ongevraagd advies – dit zijn de do’s en don’ts

Goede feedback is opbouwend en heeft de intentie om iemand verder te helpen. Dat is dus heel iets anders dan ongevraagd advies waarmee je iemand een standje wilt geven. “Sommige mensen willen graag kritiek geven. Dat hoor je aan de toon.” “Zeg Paula, ik baal ervan dat je je niet aan de afspraken houdt. Het

Feedback is iets anders dan ongevraagd advies – dit zijn de do’s en don’ts Meer lezen »

Wanneer leidt feedback tot het gewenste resultaat? 4 factoren

Wanneer leidt feedback wel en niet tot het gewenste gedrag bij de ander? Vier factoren spelen daarbij een rol. 1. De manier waarop Met respect voor de persoon aan wie je de feedback geeft. Daarbij is respectvol taalgebruik van essentieel belang. Als de ene volwassene tegen de andere volwassene. Motiverend, wanneer de opmerkingen bedoeld zijn

Wanneer leidt feedback tot het gewenste resultaat? 4 factoren Meer lezen »

‘De meeste managers weten niet wat hun secretariaat doet’

Niet managers, maar secretaresses zijn de aangewezen professionals om het werk beter te organiseren. Op de vraag ‘wat is de grootste valkuil op het secretariaat’ antwoordt Marianne Smits zonder aarzelen. “Altijd maar uitgaan van de vraag: wat wil de manager? De traditionele verhouding opdrachtgever versus opdrachtnemer, zittend op onze eigen eilandjes: we kennen het allemaal.

‘De meeste managers weten niet wat hun secretariaat doet’ Meer lezen »

‘Het zou eigenlijk geen kunstmatige intelligentie moeten heten’

‘Een van de fouten die wij hebben gemaakt als nerds en computerwetenschappers, is dat we het kunstmatige intelligentie hebben genoemd,’ zegt Jim Stolze, schrijver en ondernemer. Met zijn bedrijf Aigency levert hij AI-oplossingen aan grote bedrijven. Daarmee wil Stolze meteen de term kunstmatige intelligentie demystificeren. Het heeft weinig te doen met toekomstbeelden zoals die in

‘Het zou eigenlijk geen kunstmatige intelligentie moeten heten’ Meer lezen »

Making sense. Luisteren; ook naar wat er niet gezegd wordt

Al meer dan twintig jaar lopen we rond in diverse bedrijven. In een gesprek dat we daar samen over hadden, spraken we over onze observaties en de ongeschreven regels binnen de verschillende organisaties. Regels die door de jaren heen door iedereen zijn overgenomen, zonder dat iemand ze echt heeft bedacht of heeft opgeschreven. Ze zorgen

Making sense. Luisteren; ook naar wat er niet gezegd wordt Meer lezen »

Scroll naar boven