Presenteren met storytelling



**ivm corona nu alleen online **

  • tijdsduur: 1,5 dag 
  • klik hier voor de planning
  • tijdstip: 9.30 tot 16.30 en dagdeel 9.30 tot 12.30 uur 
  • Klik hier voor de locaties
  • investering: € 895 (excl. btw), inclusief studiemateriaal en lunch (tijdens de eerste dag)
  • Aantal deelnemers max. 10 pers.
  • aanmelden

Presenteren met storytelling

Herken je dit? Je hebt een visie over hoe je de wereld een stukje mooier kunt maken. Of je werkt aan een plan, project of beleid waar je helemaal achter staat. Maar… het lukt je niet om je collega’s of partners daarin mee te krijgen. Je plan of project komt maar moeizaam van de grond, waardoor je niet de impact maakt die je wilt maken.

Wat jij nodig hebt is een goed verhaal. Maar goede verhalen vertellen is een kunst en presenteren is een vak. Toch kan ook jij presenteren met storytelling – verhalen vertellen we tenslotte allemaal.

In deze training leer je hoe je authentieke en inspirerende verhalen vertelt, zodat jij mensen in beweging brengt. Je krijgt praktische tools aangereikt waarmee jij je ideeën aansprekend presenteert en meer impact maakt.

 Er zijn twee manieren om menselijk gedrag te beïnvloeden: je kunt manipuleren of je kunt inspireren. (Simon Sinek)

Resultaat  
  • Je kunt een krachtig verhaal overbrengen.
  • Je kunt de ontvanger raken met jouw verhaal, waardoor je boodschap blijft hangen.
  • Je kunt een professioneel en tegelijkertijd persoonlijk verhaal vertellen.
  • Je kent de valkuilen van presenteren en weet deze te vermijden.
  • Je kent de theorie achter storytelling en de basisprincipes van een goed verhaal.
  • Je bent in staat om mensen in beweging te brengen met jouw verhaal.
  • Je kunt de basisprincipes van een goed verhaal toepassen in je werk.
  • Je bent in staat om een presentatie met storytelling op te bouwen en te vertellen.
Doelgroep

Iedereen die meer impact wilt maken met zijn of haar plan, project of beleid.

Programma
  • De kracht van verhalen
  • Van informeren naar inspireren
  • Geleefde verhalen versus managementverhalen
  • Waarom geleefde verhalen wel werken
  • De vijf basisprincipes van een goed verhaal
  • De opbouw van een goed verhaal
  • Het maken van een goed begin
  • Storytelling toepassen in de praktijk
  • Reflecteren op de praktijk
  • Oefenen met jouw verhaal
Studiewijze

Voorafgaand aan de training vindt een schriftelijke intake plaats. Hierin breng je je persoonlijke leerdoelen in kaart. In deze training ligt de nadruk op hoe je op een authentieke wijze jouw verhaal kan vertellen en gebruiken. 

Heb je de gehele training gevolgd, dan ontvang je het deelname-certificaat 'Storytelling' van de Nederlandse opleidingsacademie.

Borging

Hoe vaak heb je een training gevolgd waarbij je dacht, en nu in de praktijk? Vanuit de Nederlandse Opleidingsacademie vinden we borging een belangrijk onderdeel van de training.

De borging gaan we samen met jou in de praktijk en online organiseren. Dit doen we door afspraken met jou te maken over wat je leerdoelen zijn en komen we na afloop van de training hier periodiek bij jou op terug. Tevens kun je gebruik maken van de kenniscommunity. Op deze manier heb je een vraagbaak wanneer je even vastloopt en daarnaast ook een stok achter de deur.

 

 

 

 

 
 
© Copyright Nederlandse opleidingsacademie