




Communicatie gaat vaak prima, maar er is ook een grote kans dat je (on)bewust weerstand oproept en dat communicatie niet zo eenvoudig is als het in eerste instantie lijkt. Je kunt er daarnaast niet voor kiezen om niet te communiceren. Je communiceert altijd verbaal, non-verbaal en door para verbale communicatie.
Het doel van de training communicatie is het verkrijgen van een zelfverzekerde functionaris die effectief en efficiënt kan communiceren en adviseren ten behoeve van de relevante stakeholders.Tijdens de training wordt uitleg gegeven over de verschillende stijlen van communicatie, leer je effectief te communiceren, onderhandelen en draagvlak te creëren en hoe je om kunt gaan met weerstand.
Het belangrijkste in communicatie is horen wat er niet gezegd wordt (Peter Drucker).
Iedereen die zijn / haar communicatie wil verbeteren, danwel de communicatie binnen zijn of haar team.
Voorafgaand aan de training vindt een schriftelijke intake plaats. Hierin breng je je persoonlijke leerdoelen in kaart. In deze training ligt de nadruk op het communiceren vanuit je rol als medewerker.
Heb je de gehele training gevolgd, dan ontvang je het deelname-certificaat 'communicatie voor medewerkers' van de Nederlandse opleidingsacademie.
Hoe vaak heb je een training gevolgd waarbij je dacht, en nu in de praktijk? Vanuit de Nederlandse Opleidingsacademie vinden we borging een belangrijk onderdeel van de training.
De borging gaan we samen met jou in de praktijk en online organiseren. Dit doen we door afspraken met jou te maken over wat je leerdoelen zijn en komen we na afloop van de training hier periodiek bij jou op terug. Tevens kun je gebruik maken van de kenniscommunity. Op deze manier heb je een vraagbaak wanneer je even vastloopt en daarnaast ook een stok achter de deur.